Új ügy indítása elektonikusan
Elektronikus önkormányzati ügyintézés az E-Önkormányzat Portál felületén indítható. A Portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók (kérelmek kitöltése, letöltése), más funkciók azonban Ügyfélkapus bejelentkezéshez kötöttek (a kitöltött kérelmek elektronikus beküldése csak Ügyfélkapuval történő bejelentkezést követően lehetséges). A Portálon az alábbi elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat veheti igénybe:
- Ügyindítás: Elektronikus űrlap kitöltésével és beküldésével ügyet indíthat a kiválasztott településnél. Indítsa el a szolgáltatást, majd válassza ki az ügytípust, amelyet intézni szeretne. Az űrlap elektronikus beküldése elektronikus azonosítást követően lehetséges!
- Adóegyenleg lekérdezés: A szolgáltatás használatával lehetősége van az Ön, vagy az Ön által képviselt adózó helyi adószámla kivonatának lekérdezésére a kiválasztott önkormányzati adóhatóságnál.
- Adóbevallási információk: A szolgáltatás használatával lehetősége nyílik arra, hogy a kiválasztott önkormányzathoz benyújtott és már feldolgozásra került adóbevallásait lekérdezze.
- Adók, díjak, illetékek befizetése: A szolgáltatás használatával elektronikus úton teljesítheti a kiválasztott önkormányzatnál adó- és illetékfizetési kötelezettségét.
- Ügykövetés: Itt tájékozódhat elektronikusan indított ügyeinek ügyintézési állapotáról a kiválasztott településnél.
Amennyiben az ön által indítani kívánt ügytípus nem szerepel az E-Önkormányzat Portál űrlap keresőjében – tehát nincs az ügyéhez megfelelő űrlap – ez esetben az úgynevezett e-Papír szolgáltatás igénybevételével bármilyen ügy elektronikusan indítható. Az e-Papír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott önkormányzatokkal. Az ügyindítás kizárólag Ügyfélkapuval történő bejelentkezéshez és regisztrációhoz kötött! Kérjük, mielőtt igénybe veszi az e-Papír üzenetküldő alkalmazást, bizonyosodjon meg arról, hogy az E-Önkormányzat Portálon valóban nem áll rendelkezésre a benyújtani kívánt űrlap!
Kérelmek letöltése
Nyomtatható kérelmek letöltésére az E-Önkormányzati Portál ad lehetőséget. A kérelmek (űrlapok) letöltése ügyfélkapuval nem rendelkezők számára is elérhető. Bejelentkezés nélkül is megnyithatók, kitölthetők, menthetők az űrlapok, de a beküldésük nem lehetséges (elektronikusan beküldeni csak a bejelentkezett felhasználók tudják).
Kérelem kitöltésének, letöltésének menete:
- nyissa meg az E-Önkormányzat Portált
- válassza az “Űrlapkitöltés bejelentkezés nélkül” opciót
- az önkormányzat keresőben a lekérdező mezőben keresse ki az ön települését, majd válassza ki a megjelenő önkormányzatot
- az űrlap kereső segítségével keresse ki a szükséges űrlapot:
ONLINE KITÖLTÉS: ide kattintva betöltődik az űrlap és online kitölthetővé, majd letölthetővé válik. Kérjük ezzel a funkcióval töltse ki az űrlapot, majd a kitöltés végeztével az “Ellenőrzések futtatása” gombra kattintani. Amennyiben hibátlan a kitöltés, a “Letöltések” gombra kattintva letöltheti PDF formátumban, majd kinyomtathatja a kitöltött űrlapot. Az így kitöltött, kinyomtatott papír alapú kérelmet ALÁÍRVA beadhatja hivatalunkban, további ügyintézés céljából.
ŰRLAP ELŐNÉZET: használatát nem javasoljuk, mivel az űrlap az online kitöltés során – a kitöltött mezők függvényében – tartalmilag változhat, így a végeredmény adattartama eltér az általános űrlaptól!
Kérjük minden esetben az ONLINE KITÖLTÉS funkcióval töltse ki az űrlapot!